نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزش طراحی الگوی آموزش سواد رسانه‌ای برای معلمان، بر اساس رویکرد داده بنیاد [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 139-170]
  • آموزش اخلاقی غمخواری در فرایند آموزش: مؤلفه‌های آموزش غمخوارانه نادینگز و میزان کاربست آن توسط معلمان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 99-132]
  • آموزش عالی چون بمیرد مدرسه دنیای ما گردد «تباه »! [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 1-6]
  • آموزش کارآفرینی طراحی مدل آموزش کارآفرینی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای ایران [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 113-138]
  • آموزش معکوس تأثیر اجرای آموزش معکوس در کلاس درس علوم تجربی بر خودکارآمدی و یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 133-158]
  • آموزش‌های پیش‌دبستانی تأثیر آموزش های پیش دبستانی بر میزان احترام به خود دانش آموزان پایه اول ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 159-178]
  • آموزش و پرورش چارچوب نظری مؤلفه‌های برنامه درسی کنجکاو محور و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش ایران [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 277-302]
  • آموزش و پرورش چون بمیرد مدرسه دنیای ما گردد «تباه »! [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 1-6]

ا

  • احترام به خود تأثیر آموزش های پیش دبستانی بر میزان احترام به خود دانش آموزان پایه اول ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 159-178]
  • ادبیات پایداری شناسایی میزان توجه به مؤلفه‌های ادبیات پایداری در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 249-276]
  • ارزشیابی برنامه درسی ارزشیابی برنامه درسی جدید فیزیک در عمل: پژوهشی بر اساس خبرگی و نقد تربیتی آیزنر [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 177-210]
  • استعدادهای درخشان ارائه الگوی غنی‌سازی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان ایران: پژوهش داده‌بنیاد [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 259-288]
  • اسناد بالادستی چارچوب نظری مؤلفه‌های برنامه درسی کنجکاو محور و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش ایران [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 277-302]
  • اضطراب اجتماعی اندام بررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 289-314]
  • اعتباریابی طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 75-112]
  • الگوی برنامه درسی طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 47-74]
  • الگوی عناصر سازمانی مرور سیستماتیک اثرات پاداش دهی در مدارس کشور [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 179-214]
  • انسجام محتوا بررسی انسجام محتوای برنامه درسی در کتاب‌های درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 211-258]
  • انگیزه بیرونی مرور سیستماتیک اثرات پاداش دهی در مدارس کشور [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 179-214]
  • انگیزه درونی مرور سیستماتیک اثرات پاداش دهی در مدارس کشور [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 179-214]
  • ایدئولوژی نقد و بررسی پیش نویس راهنمای حوزه تربیت و یادگیری ریاضی (1399) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 57-94]

ب

  • باورهای انگیزشی ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 315-334]
  • برنامه‌درسی ریشه‌های تفکر برنامه درسی متمرکز: واکاوی دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی نخستین ناظران آموزشی و نقش آن در پیدایش حوزه مطالعاتی برنامه‌درسی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 157-188]
  • برنامه درسی بررسی انسجام محتوای برنامه درسی در کتاب‌های درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 211-258]
  • برنامه درسی بررسی الگوها و اهمیت تلفیق برنامه درسی تعلیمات دینی با درس علوم تجربی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 75-98]
  • برنامه درسی ارائه الگوی غنی‌سازی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان ایران: پژوهش داده‌بنیاد [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 259-288]
  • برنامه درسی طراحی الگوی برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان (نظریه داده بنیاد) [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 35-56]
  • برنامه درسی برنامه درسی در میعادگاه حقیقت [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 1-12]
  • برنامه درسی آغازخدمت طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفه ای [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 107-138]
  • برنامه درسی تربیت معلم مطالعه تطبیقی برنامه درسی کشور های منتخب با تاکید بر توسعه سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجو معلمان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 95-124]
  • برنامه درسی در عمل ارزشیابی برنامه درسی جدید فیزیک در عمل: پژوهشی بر اساس خبرگی و نقد تربیتی آیزنر [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 177-210]
  • برنامه درسی فارسی پنجم دبستان بازتاب هویت ملی در کتاب فارسی پنجم دبستان از دوره قاجار تا پایان قرن چهاردهم شمسی [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 237-266]
  • برنامه درسی فیزیک ارزشیابی برنامه درسی جدید فیزیک در عمل: پژوهشی بر اساس خبرگی و نقد تربیتی آیزنر [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 177-210]
  • برنامه درسی کنجکاو محور چارچوب نظری مؤلفه‌های برنامه درسی کنجکاو محور و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش ایران [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 277-302]
  • برنامه کارآموزی مطالعه تجربه زیسته کارآموزان دوره مهارت ‎آموزی معلمی دانشگاه فرهنگیان قم [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 13-34]
  • بی سرزمینی رویای نو/ چند بسترسازی مطالعات برنامه درسی در قرن جدید : (از رشته بی سرزمین تا رشته بدون مرز) [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 7-26]

پ

  • پاداش مرور سیستماتیک اثرات پاداش دهی در مدارس کشور [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 179-214]
  • پژوهش‌کیفی ارائه الگوی غنی‌سازی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان ایران: پژوهش داده‌بنیاد [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 259-288]
  • پهلوی بازتاب هویت ملی در کتاب فارسی پنجم دبستان از دوره قاجار تا پایان قرن چهاردهم شمسی [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 237-266]

ت

  • تجارب زیسته اساتید طراحی الگوی برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان (نظریه داده بنیاد) [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 35-56]
  • تجربه­زیسته کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دوره‌های تحصیلی دیگر [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 57-82]
  • تجربه کارآموز مطالعه تجربه زیسته کارآموزان دوره مهارت ‎آموزی معلمی دانشگاه فرهنگیان قم [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 13-34]
  • تجربیات تدریس کوررۀ من: روایت هایی از تجربیات تدریس من در بدو معلمی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 125-156]
  • تحلیل محتوا چارچوب نظری مؤلفه‌های برنامه درسی کنجکاو محور و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش ایران [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 277-302]
  • تحلیل محتوا تحلیل تکالیف کتاب درسی علوم تجربی پایه ششم از منظر توجه به مولفه‌‌های درگیری تحصیلی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 215-244]
  • تحلیل محتوا شناسایی حقوق فرهنگی - آموزشیِ شهروندان و راهبردهای تحقق آن در نظام تعلیم و تربیت ایران [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 207-236]
  • تحلیل محتوای کیفی استقرائیواژگان کلیدی: فرآیند تصمیم گیری برنامه درسی بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری در برنامه درسی عمل فکورانه [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 171-206]
  • تحلیل محتوای کیفی استقرایی بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری در برنامه درسی عمل فکورانه [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 171-206]
  • تدریس رقابتی بررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 289-314]
  • تدریس مشارکتی بررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 289-314]
  • تربیت نوین ایران برده‌پروری یا بنده ‎پروری؟ آموزش و برنامه درسی ایران در قرن چهاردهم چه راهی را طی کرده و به کجا رهسپار است؟ [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 1-56]
  • تعلیمات دینی بررسی الگوها و اهمیت تلفیق برنامه درسی تعلیمات دینی با درس علوم تجربی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 75-98]
  • تعلیم و تربیت شناسایی حقوق فرهنگی - آموزشیِ شهروندان و راهبردهای تحقق آن در نظام تعلیم و تربیت ایران [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 207-236]
  • تغییرات برنامه‌ای نقد و بررسی پیش نویس راهنمای حوزه تربیت و یادگیری ریاضی (1399) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 57-94]
  • تلفیق بررسی الگوها و اهمیت تلفیق برنامه درسی تعلیمات دینی با درس علوم تجربی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 75-98]
  • تمدن‌های برنامه درسی رویای نو/ چند بسترسازی مطالعات برنامه درسی در قرن جدید : (از رشته بی سرزمین تا رشته بدون مرز) [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 7-26]
  • تنبیه مرور سیستماتیک اثرات پاداش دهی در مدارس کشور [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 179-214]
  • توسعه حرفه‌ای طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفه ای [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 107-138]

ج

  • جمهوری اسلامی بازتاب هویت ملی در کتاب فارسی پنجم دبستان از دوره قاجار تا پایان قرن چهاردهم شمسی [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 237-266]

چ

  • چارچوب برنامه درسی طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]
  • چندفرهنگی طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 75-112]

ح

  • حقوق آموزشی شهروندی شناسایی حقوق فرهنگی - آموزشیِ شهروندان و راهبردهای تحقق آن در نظام تعلیم و تربیت ایران [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 207-236]
  • حقوق فرهنگی شهروندی شناسایی حقوق فرهنگی - آموزشیِ شهروندان و راهبردهای تحقق آن در نظام تعلیم و تربیت ایران [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 207-236]

خ

  • خبرگی و نقد تربیتی آیزنر ارزشیابی برنامه درسی جدید فیزیک در عمل: پژوهشی بر اساس خبرگی و نقد تربیتی آیزنر [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 177-210]
  • خودتعیین­گری ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 315-334]
  • خودشرح حال نویسی کوررۀ من: روایت هایی از تجربیات تدریس من در بدو معلمی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 125-156]
  • خودشفقت‌ورزی ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 315-334]
  • خودکارآمدی تأثیر اجرای آموزش معکوس در کلاس درس علوم تجربی بر خودکارآمدی و یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 133-158]

د

  • داده‌بنیاد ارائه الگوی غنی‌سازی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان ایران: پژوهش داده‌بنیاد [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 259-288]
  • داده ­بنیاد طراحی الگوی آموزش سواد رسانه‌ای برای معلمان، بر اساس رویکرد داده بنیاد [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 139-170]
  • داستان های زندگی کوررۀ من: روایت هایی از تجربیات تدریس من در بدو معلمی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 125-156]
  • دانش­آموختگان کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دوره‌های تحصیلی دیگر [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 57-82]
  • دانش‌آموزان پایه اول تأثیر آموزش های پیش دبستانی بر میزان احترام به خود دانش آموزان پایه اول ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 159-178]
  • دانش‌آموزان پایه‌ نهم ارزیابی عملکرد دانش آموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی با تأکید بر کتاب های درسی ریاضی [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 41-74]
  • دانش‌آموزان شاد رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 245-276]
  • دانش ضمنی شناسایی دانش ضمنی معلمان عربی شهرستان تکاب درباره روش‌های فعال تدریس [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 83-106]
  • دانشگاه فرهنگیان کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دوره‌های تحصیلی دیگر [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 57-82]
  • دانشگاه فرهنگیان طراحی الگوی برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان (نظریه داده بنیاد) [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 35-56]
  • دانشگاه فرهنگیان قم مطالعه تجربه زیسته کارآموزان دوره مهارت ‎آموزی معلمی دانشگاه فرهنگیان قم [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 13-34]
  • درخواست چرا بنشسته ام بر جای ناراست؟! [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 1-4]
  • درگیری­تحصیلی ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 315-334]
  • درگیری تحصیلی تحلیل تکالیف کتاب درسی علوم تجربی پایه ششم از منظر توجه به مولفه‌‌های درگیری تحصیلی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 215-244]
  • دستاوردهای آموزش نوین برده‌پروری یا بنده ‎پروری؟ آموزش و برنامه درسی ایران در قرن چهاردهم چه راهی را طی کرده و به کجا رهسپار است؟ [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 1-56]
  • دوره ابتدایی طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]
  • دوره ابتدایی طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 47-74]
  • دوره اول متوسطه طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 75-112]
  • دوره مهارت‌آموزی مطالعه تجربه زیسته کارآموزان دوره مهارت ‎آموزی معلمی دانشگاه فرهنگیان قم [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 13-34]
  • دورۀ ابتدایی طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفه ای [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 107-138]

ر

  • رشته بدون مرز رویای نو/ چند بسترسازی مطالعات برنامه درسی در قرن جدید : (از رشته بی سرزمین تا رشته بدون مرز) [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 7-26]
  • رضایت شغلی کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دوره‌های تحصیلی دیگر [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 57-82]
  • روش تدریس فعال شناسایی دانش ضمنی معلمان عربی شهرستان تکاب درباره روش‌های فعال تدریس [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 83-106]
  • روش فعال تأثیر اجرای آموزش معکوس در کلاس درس علوم تجربی بر خودکارآمدی و یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 133-158]

ز

  • زیست شناسی بررسی انسجام محتوای برنامه درسی در کتاب‌های درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 211-258]

س

  • سازماندهی محتوا بررسی انسجام محتوای برنامه درسی در کتاب‌های درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 211-258]
  • ساماندهی شده در دوره متفاوت کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دوره‌های تحصیلی دیگر [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 57-82]
  • سخن چرا بنشسته ام بر جای ناراست؟! [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 1-4]
  • سردبیر چرا بنشسته ام بر جای ناراست؟! [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 1-4]
  • سنجش رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 245-276]
  • سند تحول بنیادین شناسایی میزان توجه به مؤلفه‌های ادبیات پایداری در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 249-276]
  • سواد رسانه ­ای طراحی الگوی آموزش سواد رسانه‌ای برای معلمان، بر اساس رویکرد داده بنیاد [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 139-170]
  • سواد ریاضی ارزیابی عملکرد دانش آموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی با تأکید بر کتاب های درسی ریاضی [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 41-74]
  • سواد فناوری مطالعه تطبیقی برنامه درسی کشور های منتخب با تاکید بر توسعه سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجو معلمان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 95-124]
  • سواد مالی طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 47-74]
  • سوژه مرگ مدرسه یا مرگ سوژه؟ [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 5-40]
  • سوژه مدرن مرگ مدرسه یا مرگ سوژه؟ [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 5-40]
  • سوژه مدنی مرگ مدرسه یا مرگ سوژه؟ [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 5-40]
  • سوژه مومن مرگ مدرسه یا مرگ سوژه؟ [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 5-40]
  • سیاست نقد و بررسی پیش نویس راهنمای حوزه تربیت و یادگیری ریاضی (1399) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 57-94]

ش

  • شادکامی رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 245-276]
  • شادکامی مدرسه‌ای رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 245-276]
  • شکفتگی ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 315-334]

ط

  • طراحی طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]
  • طراحی الگوی برنامه درسی طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 75-112]

ع

  • عزت نفس بررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 289-314]
  • علوم تجربی بررسی الگوها و اهمیت تلفیق برنامه درسی تعلیمات دینی با درس علوم تجربی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 75-98]
  • عمل فکورانه بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری در برنامه درسی عمل فکورانه [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 171-206]
  • عملکرد شغلی کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دوره‌های تحصیلی دیگر [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 57-82]
  • عناصر برنامه درسی مطالعه تطبیقی برنامه درسی کشور های منتخب با تاکید بر توسعه سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجو معلمان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 95-124]
  • عناصر مؤثر برنامه درسی بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری در برنامه درسی عمل فکورانه [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 171-206]

غ

  • غمخواری غمخواری در فرایند آموزش: مؤلفه‌های آموزش غمخوارانه نادینگز و میزان کاربست آن توسط معلمان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 99-132]
  • غنی‌سازی ارائه الگوی غنی‌سازی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان ایران: پژوهش داده‌بنیاد [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 259-288]

ف

  • فرآورده برنامه درسی در میعادگاه حقیقت [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 1-12]
  • فرآیند تصمیم­گیری در برنامه درسی بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیم‌گیری در برنامه درسی عمل فکورانه [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 171-206]
  • فرانکلین بابیت و هارولد راگ ریشه‌های تفکر برنامه درسی متمرکز: واکاوی دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی نخستین ناظران آموزشی و نقش آن در پیدایش حوزه مطالعاتی برنامه‌درسی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 157-188]
  • فرایندهای اطاعت و حماقت برده‌پروری یا بنده ‎پروری؟ آموزش و برنامه درسی ایران در قرن چهاردهم چه راهی را طی کرده و به کجا رهسپار است؟ [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 1-56]
  • فرهنگ تبعیت برده‌پروری یا بنده ‎پروری؟ آموزش و برنامه درسی ایران در قرن چهاردهم چه راهی را طی کرده و به کجا رهسپار است؟ [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 1-56]
  • فقر تاریخی‌گری نقد و بررسی پیش نویس راهنمای حوزه تربیت و یادگیری ریاضی (1399) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 57-94]
  • فناوری آموزشی واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 139-176]
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات مطالعه تطبیقی برنامه درسی کشور های منتخب با تاکید بر توسعه سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجو معلمان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 95-124]
  • فن دلفی  شناسایی حقوق فرهنگی - آموزشیِ شهروندان و راهبردهای تحقق آن در نظام تعلیم و تربیت ایران [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 207-236]

ق

  • قاجار بازتاب هویت ملی در کتاب فارسی پنجم دبستان از دوره قاجار تا پایان قرن چهاردهم شمسی [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 237-266]

ک

  • کارآفرینی طراحی مدل آموزش کارآفرینی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای ایران [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 113-138]
  • کارورزی طراحی الگوی برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان (نظریه داده بنیاد) [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 35-56]
  • کتاب درسی بررسی انسجام محتوای برنامه درسی در کتاب‌های درسی زیست شناسی دوره دوم متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 211-258]
  • کتاب درسی علوم تجربی تحلیل تکالیف کتاب درسی علوم تجربی پایه ششم از منظر توجه به مولفه‌‌های درگیری تحصیلی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 215-244]
  • کتاب کار و فناوری پایه هفتم واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 139-176]
  • کتاب‌های درسی ریاضی متوسطه اول ارزیابی عملکرد دانش آموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی با تأکید بر کتاب های درسی ریاضی [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 41-74]
  • کتاب های فارسی ابتدایی شناسایی میزان توجه به مؤلفه‌های ادبیات پایداری در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 249-276]
  • کرونا طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]
  • کمک ­طلبی ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیین‌گری، خودشفقت‌ورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 315-334]

م

  • متخصصان برنامه درسی در تبعید رویای نو/ چند بسترسازی مطالعات برنامه درسی در قرن جدید : (از رشته بی سرزمین تا رشته بدون مرز) [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 7-26]
  • مدرسه چون بمیرد مدرسه دنیای ما گردد «تباه »! [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 1-6]
  • مدرسه مرگ مدرسه یا مرگ سوژه؟ [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 5-40]
  • مدرسه شاد رویکردی آمیخته برای سنجش شادکامی مدرسه‌ای دانش‌آموزان ابتدایی منطقه 15 شهر تهران [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 245-276]
  • مدرسه نوین چون بمیرد مدرسه دنیای ما گردد «تباه »! [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 1-6]
  • مشارکت در ورزش بررسی مقایسه‌ایی تاثیرات دو روش تدریس مشارکتی و رقابتی درس تربیت بدنی بر مشارکت ورزشی دختران دارای اضطراب اجتماعی اندام: نقش تعدیل کننده عزت نفس [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 289-314]
  • مطالعه پیزا ارزیابی عملکرد دانش آموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی با تأکید بر کتاب های درسی ریاضی [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 41-74]
  • معلم طراحی الگوی آموزش سواد رسانه‌ای برای معلمان، بر اساس رویکرد داده بنیاد [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 139-170]
  • معلم ابتدایی کوررۀ من: روایت هایی از تجربیات تدریس من در بدو معلمی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 125-156]
  • معلمان عربی شناسایی دانش ضمنی معلمان عربی شهرستان تکاب درباره روش‌های فعال تدریس [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 83-106]
  • مهارت آموزی کارآفرینانه طراحی مدل آموزش کارآفرینی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای ایران [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 113-138]
  • میعادگاه برنامه درسی در میعادگاه حقیقت [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 1-12]

ن

  • نظارت آموزشی ریشه‌های تفکر برنامه درسی متمرکز: واکاوی دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی نخستین ناظران آموزشی و نقش آن در پیدایش حوزه مطالعاتی برنامه‌درسی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 157-188]
  • نظام آموزش فنی و حرفه‌ای طراحی مدل آموزش کارآفرینی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای ایران [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 113-138]
  • نظریه براون واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 139-176]
  • نل نادینگز غمخواری در فرایند آموزش: مؤلفه‌های آموزش غمخوارانه نادینگز و میزان کاربست آن توسط معلمان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 99-132]
  • نو/چند بستر سازی برنامه درسی رویای نو/ چند بسترسازی مطالعات برنامه درسی در قرن جدید : (از رشته بی سرزمین تا رشته بدون مرز) [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 7-26]
  • نومعلمان طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفه ای [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 107-138]

و

  • واکاوی واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 139-176]

ه

  • همه‌گیری طراحی چارچوب برنامه درسی دوره ابتدایی در بحران همه‌گیری بیماری کرونا [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 27-46]
  • هنر طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی هنر مبتنی بر رویکرد چندفرهنگی در دوره اول متوسطه [دوره 17، شماره 66، 1401، صفحه 75-112]
  • هویت ملی بازتاب هویت ملی در کتاب فارسی پنجم دبستان از دوره قاجار تا پایان قرن چهاردهم شمسی [دوره 17، شماره 67، 1401، صفحه 237-266]

ی

  • یادگیری تأثیر اجرای آموزش معکوس در کلاس درس علوم تجربی بر خودکارآمدی و یادگیری دانش‌آموزان [دوره 17، شماره 65، 1401، صفحه 133-158]